Det är inte många radiokanaler idag som sänder utan att ha reklamavbrott. Detsamma gäller för övrigt tevekanalerna vi har i Sverige. Det är reklam mellan låtar, mellan program och ibland så får vi det till och med mitt i. Många stör sig lite på reklamen men glömmer av varför de finns där. Det handlar ju egentligen inte om att vi som radiokanal vill pracka på lyssnarna saker. Istället handlar det om att kunna erbjuda en radiokanal som är gratis för dig att lyssna på. De intäkter vi får kommer från sponsorer och reklamtid som vi säljer och om de inte fanns skulle vi nog bara ha kvar den statliga radion och teven. Och i ärlighetens namn, vem vill det?
Den reklamtid vi säljer har olika popularitet beroende på när på dygnet kunden vill exponeras. När det är många lyssnare vill så många som möjligt också få in sina reklamavsnitt. Det är också därför du ibland får höra samma reklam från en äggförsäljare 3 gånger på en dag eller ett online casino två gånger på en timme. Vi styr inte vem som gör reklam under vilka tider utan erbjuder bara tiden. När en tidpunkt är såld så får de övriga samsas om resterande. Vi förstår att det kan bli lite tjatigt ibland men då får du väga fördelarna mot nackdelarna. Gratis musik och underhållning dygnet runt eller att de flesta radiokanaler får lägga ner på grund av olönsamhet.